Poszerzanie listy klientów salonu kosmetycznego - praktyczne wskazówki

fot.materiały prasowe

Lokalizacja, korzystne ceny i prokonsumenckie podejście to nie wszystko, by stale utrzymywać dobry poziom salonu kosmetycznego. Potrzebne są dodatkowo nowoczesne sprzęty i ciągła dbałość o jakość usług.

“Wyróżnij się lub zgiń”

Lista usług, jakie oferuje większość gabinetów kosmetycznych, jest długa. Jednak poza tymi zupełnie standardowymi jak manicure czy zabiegi peelingujące, w salonie kosmetycznym można oferować o wiele więcej. Wystarczy zaopatrzyć się w profesjonalne urządzenia do zabiegów kosmetycznych - wówczas oferta salonu staje się unikalna i rozpoznawalna nie tylko w najbliższej okolicy, ale również w mapach Google.

Poza usługami dostępnymi w większości salonów kosmetycznych, warto mieć coś, co wyróżnia gabinet spośród tych popularnych w okolicy. Tym czymś może być np. usługa modelowania sylwetki z jednoczesnym pozbywaniem się cellulitu. Taki zabieg wykonać można przy użyciu “Żelazka Antycellulitowego”, które poza walką z pomarańczową skórką, świetnie radzi sobie również z ujędrnieniem skóry, drenażem i niwelowaniem zastojów limfatycznych. Jednak innowacyjne “Żelazka” używane są też do zabiegów na twarz takich jak lifting z falą radiową czy odmładzanie skóry. Tego typu sprzęty można pozyskać np. w ramach umowy franczyzowej z ich dystrybutorem - to znacznie obniża koszty salonu.

Indywidualne podejście do klienta

To, co przyciąga klientów do salonów kosmetycznych to nie tylko wyjątkowo skuteczne usługi czy korzystne ceny, ale również podejście do klienta. Możliwość umówienia się na wizytę przez aplikację, program rabatowy oraz karty stałego klienta to w dzisiejszej rzeczywistości minimum. By móc aktywnie walczyć o klientów potrzebna jest ich edukacja i wartość dodana, jaką klienci mają przy korzystaniu z oferty danego salonu. Każdy klient salonu kosmetycznego powinien mieć od pierwszej wizyty założoną kartotekę, w której kosmetyczka będzie zapisywać jakie zabiegi były przeprowadzane, a także będzie mogła dopisywać efekty i poziom satysfakcji klienta. Korzystając z takiej bazy i posiadając kontakt do klienta, można przypominać mu, kiedy ostatnio przeprowadzany u niego był dany zabieg i kiedy należy go powtórzyć. Zbieranie danych na temat klientów jest niezbędne dla utrzymania ciągłości wizyt i bardzo pożądane w przypadku osób, które mają problem z regularnością.

W ramach kompleksowej opieki nad klientem właściciele gabinetów kosmetycznych powinni dbać nie tylko o najwyższej jakości urządzenia kosmetyczne, ale także bieżące poszerzanie wiedzy pracowników. Kursy, szkolenia - często organizowane przez producentów czy dystrybutorów profesjonalnych urządzeń kosmetycznych to konieczność, o której w pracy gabinetu nie można zapomnieć. Część tego typu pomocy praktycznych jest elementem umowy z firmą, od której kupuje się czy leasinguje sprzęt kosmetyczny, warto więc pytać dystrybutorów i producentów o kursy, bo często dzięki nim można stopniowo i niedrogo poszerzać listę oferowanych w gabinecie usług.

Autor

Redakcja

funner.pl

Komentarze (0)
Zostaw komentarz