Odżywki na masę dla mężczyzn

Większości osób uczęszczających do siłowni zależy na zbudowaniu masy mięśniowej. Pod tym kątem dobierają i planują ćwiczenia oraz układają dietę. Aby jeszcze bardziej poprawić rezultaty, sięgają po suplementy i odżywki. Które z nich są szczególnie warte uwagi? Oto zestaw produktów, które skutecznie pomagają w budowaniu masy mięśniowej.

Kreatyna

Nie ma dokładniej przebadanego suplementu na rynku niż kreatyna. Nie ma też najmniejszych wątpliwości co do tego, że jest ona po prostu skuteczna i z powodzeniem pomaga w osiąganiu lepszych rezultatów na siłowni. Jeden z jej efektów polega na zatrzymaniu wody w organizmie, co sprzyja zwiększaniu masy mięśniowej. Dzięki niej wzrasta też siła, co również przekłada się na szybsze kształtowanie mięśni. Poza tym kreatyna poprawia wytrzymałość i regenerację potreningową.

Odżywka białkowa

Nie od dziś wiadomo, że kluczowym makroskładnikiem, od którego w ogromnej mierze zależy budowa muskulatury, jest białko. Chcąc przybierać na masie w optymalnym tempie, należy przyjmować co najmniej 2 g protein na 1 kg masy ciała. Oczywiście można je w całości dostarczyć z pożywienia, ale nie każdy może to zrobić, np. ze względu na ograniczenia czasowe albo angażującą pracę. W takiej sytuacji zdecydowanie warto zaopatrzyć się w białko w proszku, który wystarczy tylko rozrobić z wodą lub mlekiem i wypić, aby uzupełnić ewentualne braki protein w diecie.

Beta-alanina

Choć beta-alanina bezpośrednio nie wpływa na zwiększenie masy, to skutecznie poprawia wydajność treningową, podnosząc siłę, zwiększając wytrzymałość i niwelując uczucie zmęczenia. Suplementy zawierające beta-alaninę zaleca się przede wszystkim przed treningiem, tak aby móc dać z siebie jeszcze więcej w trakcie ćwiczeń i dzięki temu osiągać lepsze rezultaty w kształtowaniu muskulatury.

Gainer

Gainer to odżywka węglowodanowo-białkowa, która w zależności od produktu zawiera węglowodany i białko w różnych proporcjach. Warto ją polecić w szczególności osobom, które mają braki w diecie i wraz z pożywieniem nie potrafią dostarczyć odpowiedniej ilości kalorii. Łatwo, szybko i skutecznie można je uzupełnić dzięki gainerowi, który poza tym jest po prostu smaczny i w razie potrzeby może być stosowany jako zamiennik posiłku. To znakomity produkt dla osób zabieganych i mających mało czasu na jedzenie, a także dla adeptów kulturystyki niemogących przytyć.

Cytrulina

Cytrulina, podobnie jak beta-alanina, nie wpływa bezpośrednio na zwiększenie masy, jednak korzystnie przekłada się na wydajność treningową i pozwala osiągać lepsze rezultaty na siłowni, a to już skutkuje efektywniejszą budową muskulatury. Dzięki cytrulinie odczuwa się mniejsze zmęczenie i ma się więcej energii, dlatego warto po nią sięgać przed treningiem, choć z równie dobrym skutkiem można ją stosować po wysiłku.

 

Artykuł partnera

Autor

Redakcja

funner.pl

Komentarze (0)
Zostaw komentarz