Wioślarz – jego zbawienny wpływ na nasze zdrowie

Trenowanie na siłowni czy aktywność outdoorowa to nie jedyne możliwości dla osób pragnących wprowadzić do swojego życia nieco ruchu. W końcu nie każdy lubi ćwiczyć w obecności innych ludzi czy pocić się w miejskim zgiełku. W takim przypadku najlepiej zaopatrzyć się we własny sprzęt treningowy, na którym można ćwiczyć w spokoju o wybranej godzinie. Dziś producenci mają w swoich ofertach bardzo różnorodne wyroby. Jednym z nich jest popularny wioślarz. Co warto wiedzieć o tym urządzeniu?

Wioślarz do ćwiczeń ma jeden, podstawowy cel, tzn. imitować ruch wykonywany podczas wiosłowania. W skład wioślarza wchodzi: siodełko, prowadnica oraz ramiona wioślarskie lub drążek. Na tym sprzęcie realizuje się trening kardio, czyli trening wytrzymałościowy, którego celem jest przede wszystkim poprawa wydolności serca. Dzięki ćwiczeniom na wioślarzu organizm jest lepiej dotleniony, a to z kolei wpływa m.in. na samopoczucie, a także lepiej chroniony przed takimi poważnymi chorobami jak miażdżyca czy cukrzyca. Wioślarz to także doskonałe urządzenie dla osób pragnących schudnąć.

Porównanie rodzajów wioślarzy

Obecnie wioślarz występuje głównie w dwóch wersjach: mechanicznej i magnetycznej. Kupujący często mają problem z podjęciem decyzji, który model lepiej spełni swoje zadanie. Bez wątpienia ćwiczyć można zarówno na mechanicznej, jak i magnetycznej wersji z takimi samymi rezultatami. Jednak są pewne różnice, o których warto pamiętać. Przede wszystkim wioślarz magnetyczny jest bardziej nowoczesną odmianą wioślarza mechanicznego – można na nim o wiele precyzyjniej ustawiać opór, a do tego jest o wiele cichszy. Jednak to wioślarz mechaniczny jest częściej kupowany. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: niższa cena.

Jak wybrać dobrego wioślarza?

Porządny wioślarz do ćwiczeń, który będzie służył przez lata, z pewnością powinien być wyrobem oferowanym przez cenionego producenta. Tanie modele może i kuszą atrakcyjną ceną, ale nie nadają się do intensywnego treningu ze względu na użycie materiałów kiepskiej jakości. O wiele lepiej wydać jednorazowo nieco więcej i cieszyć się solidnym sprzętem. Na co jeszcze zwrócić uwagę, zaopatrując się w wioślarza?

  1. Wioślarz do ćwiczeń powinien mieć przede wszystkim wygodne, ergonomiczne siodełko, które płynnie porusza się po prowadnicy. Dobrze, aby było wyposażone w łożyska kulkowe.
  2. Wioślarz może mieć zamontowane ramiona wioślarskie lub drążek. Ramiona o wiele lepiej oddają ruchy czynione podczas wiosłowania, ale drążek jest bardziej praktyczny, bowiem można dzięki niemu wykonywać ćwiczenia także na stojąco.
  3. Regulacja oporu w przypadku wioślarza powinna być prosta w obsłudze i możliwa w trakcie trwania treningu.
  4. Dobry wioślarz powinien być wyposażony w wyświetlacz, na którym użytkownik może obserwować tempo wykonywania ćwiczeń, czas ich trwania, przebytą drogę czy poziom tętna.
  5. Jeśli w domu brakuje miejsca, można zaopatrzyć się w wioślarza składanego.
  6. Wioślarz musi być dobrany do wagi użytkownika, dlatego przed zakupem tego typu sprzętu zawsze należy sprawdzić jego nośność. Powinny to zrobić zwłaszcza osoby ważące 100 kg lub więcej.

Wioślarz do ćwiczeń to bardzo funkcjonalne urządzenie. Pozwala na wzmacnianie nie tylko górnych, ale i dolnych partii ciała. Warto umieścić tego rodzaju sprzęt w swoim domu i realizować trening o wybranej porze, aby nie tylko wysmuklić sylwetkę czy ukształtować mięśnie, ale także wspomóc układ krążenia i uchronić się przed poważnymi chorobami cywilizacyjnymi.

 

Artykuł sponsorowany

Autor

Redakcja

funner.pl