Projektowanie wizytówek - jak to zrobić?

Wizytówka firmy, choćby jednoosobowej, jest ważnym gadżetem reklamowym. Łatwo jest ją wręczyć i przechowywać, stąd znacząco zwiększa prawdopodobieństwo zyskania klienta. Osoba obdarowana wizytówką w chwili potrzeby sięgnie po nią po prostu i... tutaj warto się na chwilę zatrzymać. Nie zawsze od razu zadzwoni. Wszystko będzie zależało od tego, jakie wrażenie wywrze na niej wizytówka i czy znajdzie na niej poszukiwane przez siebie informacje. Dlatego etap projektowania i drukowania wizytówek reklamowych jest tak istotny. Bardzo często decyduje on, czy będziemy w przyszłości mieli klienta, czy raczej przegramy z konkurencją. Jak zaprojektować dobrą wizytówkę?

Co powinno znaleźć się na wizytówce?

Główną funkcją wizytówki jest informowanie o tym, jak można się z nami skontaktować, czym się zajmujemy i co oferujemy. Oczywiście mały kartonik nie jest miejscem na teksty reklamowe. Trzeba tu zamieścić konkrety:

  • imię i nazwisko,
  • nazwę i widoczne logo firmy,
  • dane adresowe, jeśli firma posiada siedzibę, do której zaprasza klientów,
  • numer telefonu i e-mail.

Wszystkie te dane są niezbędne, by wizytówka mogła pełnić swoją funkcję. Oprócz nich można zamieścić na niej hasło reklamowe czy motto przedsiębiorstwa, coś, co zachęci do kontaktu - ale nie jest to absolutnie elementem niezbędnym.

projektowanie wizytówek

Przygotowanie estetyczne

Wizytówka reklamowa powinna być nie tylko zwięzła i informacyjna, ale i estetyczna. Warto postawić przede wszystkim na minimalizm i celowość. Mnóstwo przypadkowych ozdobników raczej nie przełoży się na pozytywne wrażenie. Przejrzysta, ładna wizytówka, charakteryzująca się oryginalnym stylem lub choćby charakterystycznym elementem, to klucz do sukcesu. Projekt z pomysłem gwarantuje wybicie się nawet na wymagającym, zatłoczonym rynku. Absolutnie niedopuszczalne jest kopiowanie projektów innych firm - jeśli zostanie to zauważone, będzie ogromnym minusem w oczach klientów.

Przygotowanie do druku i profesjonalny wydruk

W kwestii przygotowania projektu do druku warto wspomóc się opinią profesjonalistów. W drukarni lobos.promo można liczyć na poradę dotyczącą czcionek, przygotowania marginesów, spadów, rozmieszczenia treści czy układu. Osoby zajmujące się na co dzień wydrukiem, w tym materiałów promocyjnych i reklamowych, takich jak wizytówki, będą potrafiły doradzić najlepszy możliwy materiał czy sposób prezentacji danych, który będzie wyglądał świetnie nie tylko na ekranie komputera, ale także w wersji gotowej, na papierze.

"Twoja wizytówka to często pierwsze medium promujące Twoją firmę, z jakim ma kontakt Twój potencjalny klient. Warto więc, aby świadczyła o Twoim profesjonalizmie i doświadczeniu. Pamiętaj, że wizytówka to nie tylko informacja, ale także reklama!" - wyjaśnia pracownik lobos.promo.

Warto również wybrać profesjonalną drukarnię z doświadczeniem, taką jak drukarnia internetowa lobos.promo - dzięki temu możemy być pewni, że efekt końcowy dorośnie do naszych oczekiwań i rzeczywiście pomoże wypromować firmę.

Pomoc w projektowaniu

Projektowanie i przygotowywanie wizytówek nie jest łatwym zadaniem. Brak doświadczenia i umiejętności może skutkować zainwestowaniem w partię, która kompletnie nie spełni wymogów estetyki czy funkcjonalności. Jeśli brak nam wprawy, być może lepszą opcją będzie zlecenie wykonania projektu profesjonalnemu grafikowi, specjalizującemu się w takich pracach.

Autor

Redakcja

funner.pl