Historia największych marek odzieżowych

Przemysł odzieżowy to jedna z największych gałęzi gospodarki na całym świecie. Wielkie firmy, miliardowe przychody, miliony pracowników, a także pieniędzy wydanych na produkcję, reklamę i marketing. Magazyn Forbes w ostatnim czasie opublikował listę najcenniejszych marek odzieżowych na świecie. Chcielibyśmy omówić historię największych z nich.

Miejsce 5 – Adidas

Wartość: 10 miliardów dolarów

Adidas to niemiecka firma, która jak większośż z nas wie produkuje obuwie i odzież sportową. Została ona założona w 1942 roku przez braci Adolfa i Rudolfa Dasslerów. Oczywiście przedsiębiorstwo wystartowało swoją działalność pod nieco inną nazwą, aby ostatecznie złożyć swoją markę od zdrobienia imienia założyciela i pierwszych trzech liter nazwiska.

Firma mimo swej dzisiejszej popularności nie miała zbyt chwalebnych początków. Produkowała ona buty dla żołnierzy Wermachtu. Później jednak skupiła się przede wszystkim na odzieży sportowej wysokiej jakości co do dzisiaj przynosi jej niezwykłą popularność i zyski.

Miejsce 4 – Louis Vuitton

Wartość: 13 miliardów dolarów

To luksusowy dom mody, który pochodzi z Francji. Został założony już w 1854 roku przez Louisa Vuittona od którego nazwiska pochodzi nazwa marki. Początkowo przedsiębiorstwo produkowało ekskluzywne torby i bagaże.

Dziś to marka kojarząca się z luksusem, elegancją i szykiem, a jej logo i wzory wykorzystywane w ich produktach są znane na całym świecie.

Miejsce 3 – Zara

Wartość: 14,4 miliardów dolarów

Jest to stosunkowo młoda firma, która powstała w 1975 roku, ale już zajmuje trzecie miejsce w rankingu największych firm odzieżowych. Pochodzi z Hiszpanii, a główna siedziba firmy oraz pierwszy otwarty sklep znajduje się La Corunii.

Firma kojarzona jest przede wszystkim z eleganckimi ubraniami dostępnymi jednak dla każdego dzieki swoim przystępnym cenom. Teraz dzięki bardzo szybkiemu rozowjowi i zmianiom wprowadzonym przez założyciela Amancio Ortega firma posiada 650 sklepów w 50 państawch całego świata.

Miejsce 2 – H&M

Wartość: 19 miliardów dolarów

Marka powstała w 1946 roku pod nazwą Hennes. Sprzedawane były w niej wyłącznie ubrania dla kobiet. Po zakupie sklepu Mauritz Widforss z kolekcją męską zmieniono nazwę firmy na Hennes & Maurtiz, która do dzisiaj najbardziej znana jest pod nazwą H&M.

Jest to firma Szwedzka z siedzibą w Sztokholmie i na dzień dzisiejszy prowadzi ona ponad 3700 sklepów na całym świecie. Hasłem przewodnim marki jest "Moda i jakość w najlepszej cenie" i kierując się tą zasadą firma osiąga kolejne sukcesy i wielkie zyski.

Miejsce 1 – Nike

Wartość: 32 miliardów dolarów

Zdecydowany lider rankingu i zwyciezca to firma Nike. To z kolei przedsiębiorstwo amerykańskie, którego datę założenia określa się na rok 1964. Firma powstała pod nazwą Blue Ribbon Sports i zajmowała się dystrybucją obuwia japońskiego. Dopiero później zaczęła się produkcja butów tej marki. Aktualna nazwa pochodzi od imienia greckiej boginiki Nike.

Dziś oferta poszerzona jest o spory wybór odzieży sportowej i life-stylowej, jest wzorem skutecznego marketingu i reklamy oraz prowadzenia marki. Reklamowana przez największych sportowców, wiązana z największymi zespołami na świecie.

Wszystkie te marki i wiele więcej znaleźć można na platformie internetowej sellektor.com. Możesz zobaczyć jak wyglądają ich produkty, sprawdzić ich oferty z różnych sklepów internetowych oraz zainsirować się przygotowanymi selekcjami.

 

 

Materiał zewnętrzny

Autor

Redakcja

funner.pl