Zdrowe śniadanie – krok w kierunku zdrowia!

Wielokrotnie słyszeliśmy, iż śniadanie to obowiązkowy posiłek, który należy spożywać każdego dnia. Samo w sobie powinno być różnorodne – stawianie jedynie na nabiał czy owoce i warzywa to niekoniecznie droga w kierunku lepszego samopoczucia. Jak szybko i łatwo przygotować śniadanie, które jest posiłkiem bogatym w wiele składników odżywczych? Podpowiadamy w artykule!

Zdrowy tłuszcz nie zaszkodzi

Wiele osób błędnie myśli, iż tłuszcz zawsze zwiastuje pojawienie się brzydkich boczków lub zbędnych kilogramów, dlatego też omijają go szerokim łukiem. Owszem ten, który znajduje się w jedzeniu typu fast-food czy słonych i słodkich przekąskach należy wyeliminować ze swojego codziennego jadłospisu.

Istnieje jednak zdrowy tłuszcz, który naszemu organizmowi jest niezbędny. Bogaty w kwasy tłuszczowe, związki przeciwzapalne i przeciwutleniacze jest wyznacznikiem dobrego samopoczucia. Ponadto dba również o dłuższe odczuwanie sytości – wynika to z faktu, iż zdrowe tłuszcze wolniej się trawią. Znajdziesz je w maśle orzechowym, oleju kokosowym, awokado, nasionach słonecznikach czy pestkach dyni.

Pora na owoce

Mocna kawa czy herbata z powodzeniem zastępowane są świeżo wyciskanymi sokami, dlatego też wyciskarki do soków Kuvings w sklepie WyciskarkiSokow.pl powinny na dobre zagościć w Twojej kuchennej przestrzeni. Przygotowanie pożywnego i zdrowego napoju nie zajmuje wiele czasu, poza tym taki dodatek do zdrowego śniadania jest atutem, który zapewni energię na cały dzień. Wyciskaj do ostatnich soków jabłka, kiwi i pomarańcze – nie bój się eksperymentować i korzystać z autorskich wariacji. Im bardziej zróżnicowane soki, tym lepiej dla Twojego organizmu!

Węglowodany dobrej i wysokiej jakości

Jeśli postawisz na węglowodany odznaczające się niewłaściwym rodzajem, tuż po spożyciu śniadania poczujesz nagły spadek mocy. Nic więc dziwnego, iż wtedy osoby najchętniej sięgają po mocną kawę czy herbatę.

W naszym ciele węglowodany zamieniane są w glukozę, nazywaną również paliwem dla organizmu. To, jak szybko cukier trafi do krwiobiegu, zależy od tego, jakiego typu produkty spożyliśmy. Jeśli są to węglowodany niskiej jakości, otrzymamy szybki zastrzyk energii i równie prędki spadek chęci do działania. Jeśli natomiast do dobrej jakości węglowodanów dodasz również błonnik, zdrowe tłuszcze i białko, zbawiennie wpłyniesz na metabolizm. Ten natomiast spowolni się, przeciwdziałając nagłym skokom cukru we krwi.

Jak przygotować śniadanie włączając odpowiednie produkty?

Przede wszystkim pozbądź się najlepiej z kuchni wysoko przetworzonego cukru, białej mąki i równie białego pieczywa. Przestaną Cię kusić, szczególnie wtedy, gdy naprawdę nie będziesz miał czasu na przygotowanie śniadania. Zawsze stawiaj na produkty o niskim indeksie glikemicznym. Podczas najbliższej wyprawy do sklepu, zakup produkty pełnoziarniste np. mąkę owsianą, gryczaną lub migdałową. Rośliny strączkowe i soczewica to Twoi kolejni sprzymierzeńcy. Dodatkowe białko i zdrowe tłuszcze dodawaj do potraw słodkich, a nawet pikantnych – to mit, iż posiłki na ostro, zjedzone na śniadania, powodują, iż organizm wariuje.

 

Materiał zewnętrzny

Autor

Redakcja

funner.pl