Cukier - jeść czy nie jeść?

Z każdej strony otaczają nas hasła “Rzuć cukier! Natychmiast!”, “Przestań słodzić!”, i o ile nadmierna ilość cukru rzeczywiście może szkodzić, to czy w nawet w niewielkich ilościach nie możemy go spożywać? Dlaczego w ogóle sięgamy po słodycze? Jedzenie słodyczy to przyjemność nie tylko fizyczna, związana z dobrym, słodkim smakiem, ale też psychiczna - podnosi się poziom serotoniny we krwi. Jak wiadomo wszystko jest dla ludzi, ale rozsądnych ilościach. Warto o tym pamiętać zanim zupełnie wykluczymy czekoladki z diety lub zanim sięgniemy po kolejnego batonika w ciągu dnia.

Czekoladowe przekąski a dieta

Zbliżające się lato, marzenia o pięknej figurze i bikini, to rzeczy, które nas nakręcają na zmobilizowanie się jeszcze w zimie, aby na lato osiągnąć cel. Jak to wygląda w praktyce? Odstawiamy wszelkie słodkości na kilka dni, a potem wszystko wraca ze zdwojoną siłą, a my mamy wyrzuty sumienia. Chcąc schudnąć kilka kilogramów najlepiej przestańmy słodzić napoje kawę i herbatę. Wtedy będziemy w stanie szybciej zrzucić kilogramy. W przypadku gdy nie potrafimy całkowicie zrezygnować ze słodkiego smaku może po prostu ograniczyć się do jedzenia ich raz lub dwa razy w tygodniu. Na pewno nie odbije się to na naszej wadze, a my nie będziemy mieć poczucia winy. Dla osób, które nie wyobrażają sobie dnia bez słodkiego ciastka polecamy ciastka owsiane Vitalia. Dostępne są w dwóch opcjach - owsianej i żurawinowej. Zawierają niewielkie ilości substancji słodkich, dlatego są bezpieczniejsze dla naszej figury niż sklepowe batony.

Jak przestać jeść słodycze?

Najczęściej sięgamy po cukry proste, kiedy dopada nas senność. To znak dla organizmu, że potrzebujemy zastrzyku energii. To właśnie powód, aby zjadać 5-6 posiłków dziennie, ale małych. Stale dostarczamy składniki, dlatego stale mamy energię. Nie czujemy głodu, dlatego nie rzucamy się na wszystko, co nam wpadnie w ręce. Kiedy odczuwamy potrzebę zjedzenia słodkiego, sięgnijmy po białko - jogurt naturalny lub inny serek. Najważniejszym elementem jest zaprzestanie picia napojów słodzonych. Zamiast sięgać po colę lepiej napić się zielonej herbaty. Doskonale przyspiesza metabolizm. Ponadto najlepiej wypijać ok. 2 litrów wody dziennie - woda wypłukuje toksyny z organizmu i paradoksalnie zapobiega zatrzymywaniu się wody. Zamiast sięgać po batona, lepiej sięgnąć po owoc. Owoce mają mniej cukrów niż to, co proponują sklepy, a ponadto są bogate w witaminy i składniki mineralne. To oznacza, że zjadając owoc zamiast ciastka, zaspokoimy nie tylko chęć sięgnięcia po batona, ale dostarczymy niezbędnych składników.

Kilka zdrowych przepisów na słodkości

Najprostszym przepisem na słodki deser jest jogurt naturalny z dodatkami owoców- wrzucamy co tylko chcemy. Do tego dodajemy migdały, orzechy i rodzynki. Mamy zdrowy i smaczny posiłek. Innym pomysłem są ciastka owsiane własnej roboty. Płatki owsiane, olej kokosowy, miód, kakao, posiekane owoce. Wszystkie składniki mieszamy ze sobą i formujemy w kulki. Wstawiamy do lodówki na 30 minut i mamy gotową smaczną przekąskę. Nie jest żadnym przestępstwem raz na jakiś czas zjeść kawałek czekolady. Najlepiej te z polskich zakładów cukierniczych - np. firmy Vobro.

 

Materiał zewnętrzny

Autor

Redakcja

funner.pl