Co jeść, by wzmocnić włosy od środka?

Jeśli używam doskonałych szamponów, odżywek i olejków a włosy nadal nie są idealne to może będzie trzeba coś zmienić. Taką szansą na poprawę stanu włosów może być odpowiednia dieta. Akurat to co jemy ma bardzo duży wpływ nie tylko na naszą cerę i figurę, ale także będzie działać na nasze włosy. Jakie produkty substancje należy spożywać, by wzmacniać włosy od środka?

Spójrz na swoje włosy 

Jeśli chcemy naszym włosom dostarczyć to czego rzeczywiście potrzebują musimy zobaczyć jaką mają budowę. Przekrój włosa wydaje się być bardzo prosty. Zdrowy włos powinien co do zasady składać się z trzech warstw a mianowice: naskórek, kora, rdzeń. Kora decyduje o wyglądzie włosa, kolorze i sprężystości. Naskórek chroni korę przed środowiskiem zewnętrznym. Naskórek składa się z łusek ułożonych dachówkowo, które pod wpływem ciepła będą się rozchylać. Dzięki temu można nawilżać oraz uzupełniać uszkodzenia, które powstają w korze i rdzeniu. 

Hebe gazetka

Aktualna gazetka promocyjna HEBE

Warto także wiedzieć, że około 15% składu włosa to woda a 5 do 10 procent to pigmenty. We włosie są także proteiny, które tworzą kreatynę a więc podstawowy budulec włosa. To właśnie z tego zbudowana będzie kora oraz naskórek. To co my widzimy to wyłącznie łodyga włosa. Nie będziemy widzieć cebulki, otoczki, mięśnia przywłośny, brodawki włosa, ujścia torebki włosowej a takżę części łączno – tkankowej torebki włosowe. To na tym poziomie dochodzi do procesów, które wpływają na kolor, jakość czy długość włosów. 

włosy

Dieta na zdrowe włosy 

Jakie witaminy, minerały i substancje będą ważne dla prawidłowego wzrostu i dobrego wyglądu? Tutaj lista będzie stosunkowo długa, ale najważniejsze będą oczywiście składniki mineralne. Tu główne skrzypce grają cynk. One będą brać udział w procesach tworzenia białka i zapewnić mogą odpowiedni wzrost włosów. Miedz oczywiście uczestniczyć będzie w tworzeniu melaniny a więc naturalnego barwnika włosów. Znajdziemy to w rybach, owocach morza, roślinach strączkowych czy pełnoziarnistych wyrobach. Warto także postawić na orzechy, migdały, pestki dyni czy słonecznika. Krzem może zapobiegać wypadaniu włosów i będzie to składnik płatków owsianych, otrębów, przetworów mlecznych, ryżu, czosnku, cebuli, buraków czy rzodkiewki. Sporo krzemu pojawia się także w wodzie źródlanej. W diecie pojawiać się powinny także składniki, które dostarczą nam beta karoten. Dlatego warto spożywać wszelkie sałatki oraz surówki przygotowywane z warzyw czerwonych, pomarańczowych, żółtych czy zielnych. W organizmie dzięki temu będą się one zmieniać w witaminę A, która poprawia odnowę komórek, z których włosy są zbudowane i wpływa skutecznie na ich rozwój. 

Jeśli ktoś chce mieć piękne oraz gęste włosy codziennie powinien spożywać dwie łyżki oleju rzepakowego albo oliwy. Dzięki temu dostarczymy do organizmu cenną witaminę E. Jeśli kogoś męczy wypadanie włosów poza dietą powinien także stawiać na doraźną kurację w postaci ampułek z cennymi substancjami. Postawić można na aminexil, argininę czy glukozę z witaminą F. Takie połącznie substancji aktywnych będzie zatrzymywać wypadanie włosów i poprawi równowagę skóry głowy. Dlatego warto stara o dostarczanie cennego składnika, który będzie mógł pozytywnie wpływać na nasze włosy i chronić przed ich wypadaniem.

Autor

Redakcja

funner.pl